آخرین اخبار
کد مطلب: 124833
برانکو به خوبي پاسخ اعتمادها را داد؛
پرسپوليس چگونه قهرمان ليگ برتر شد/ آنها سال آينده مدعي مي‌مانند
تاریخ انتشار : 1396/01/27 09:45:39
نمایش : 2625
روند صعودي پرسپوليس از دو سال و نيم پيش آغاز شد و با کمترين اعتصاب و احکام مخرب فيفا جلو آمد تا در نهايت سه هفته مانده به پايان مسابقات ليگ برتر، عنوان قهرماني را از آن خود کرد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ قهرماني پرسپوليس نه در اين فصل که از زماني رقم خورد که مسئولان باشگاه بالاخره پذيرفتند خريد خوب، قيمت بالايي هم دارد. وزارت ورزش که آن روزها به شدت تحت فشار هواداران بود محمدحسين نژاد فلاح را مامور کرد تا براي مذاکره با برانکويي که ممنوع الخروج از ايران بود و بدهي مالياتي داشت از ايران خارج شود و پاي ميز مذاکره با پرفسوري بنشيند که کارنامه اي درخشان داشت. کارنامه اي که جام جهاني ديده بود، قهرمان کرواسي شده بود، در چين و عربستان درخشيده بود و فضاي فوتبال ايران را به خوبي مي شناخت.

قهرماني از دو سال و نيم قبل کليد خورد
نژاد فلاح به نتيجه رسيد و البته هزينه زيادي بابت پرداخت بدهي مالياتي پرداخت کرد. با اين وجود برانکو از همان روزهاي اول کار را شروع کرد و در اولين قدم ها پيام صادقيان و گابريل ها و محمد نوري ها را از تيم کنار گذاشت اما با اين وجود هواداران پاي او ايستادند. او در ادامه و در همين اواخر رامين رضاييان را هم از تيم کنار گذاشت و باز هم جلوتر رفت تا تيم خودش را به بي حاشيه ترين و قوي ترين تيم دهه اخير تبديل کند و نتيجه همه آن اعتمادها به مرد کارنامه دار اين شد که وي پرسپوليس را قهرمان کرد.

مديريت خوب طاهري
او البته در اين مسير تنها نبود و اگر مديريت علي اکبر طاهري در کنار وي قرار نمي گرفت مطمئن باشيد نه او که هيچ مربي ديگري نمي توانست اين تيم را قهرمان کند. از عوامل قهرماني پرسپوليس حتما بايد به نقش محمود خوردبين و کريم باقري هم اشاره کرد که کارشان را درست انجام دادند. با اين وجود برخي موارد وجود داشت که منجر به ضعف هايي در پرسپوليس شد و البته نتيجه آن را در ليگ قهرمانان آسيا مي توان ديد؛ آنجا که پرسپوليس از منظر نيروي انساني کم آورد و نتوانست موفقيت هايش را در همه عرصه ها تداوم ببخشد.

طاهري البته در درآمد زايي و تقسيم پول عالي کار کرد تا جايي که برخي منابع خبري از پرداخت بيش از هفتاد درصد قرارداد به بازيکنان خبر مي دهند که در مقايسه با تيم هاي دوم و سوم جدول رده بندي حداقل ۲۰ درصد بيشتر است.

تقسيم درست پول که جلوي اعتصاب و تحريم را گرفت
اين حرکت طاهري در درآمد زايي و تقسيم درست پول منجر به اين شد که اين تيم نه اعتصاب داشته باشد، نه حکم فيفا را دريافت کند و پنجره نقل و انتقالاتي اش بسته شود، اين اتفاقي بود که هم براي استقلال و هم براي تراکتور سازي که رقباي اين تيم بودند رقم خورد آن هم در حالي که همگان خيال مي کردند اين تهديد بيش از همه ديگران براي پرسپوليس وجود دارد اما طاهري با بستن ۱۲ پرونده باز در فيفا طلبکاران را يکي يکي کنار زد تا برانکو بتواند با بازيکن سازي آرام آرام تيم را به بهترين وجه بسازد و در نهايت در ديدار با ماشين سازي با دو گل قهرماني را در ليگ برتر جشن بگيرد.

سازندگي براي تيم ملي
برانکو و طاهري حتي براي تيم ملي ايران هم سازندگي خوبي داشتند. آنها تقريبا وقتي اين تيم را در اختيار گرفتند تنها دو بازيکن از پرسپوليس در تيم ملي ايران بودند که پس از يک سال و نيم اين عدد به 6 و حتي هفت بازيکن در تيم ملي رسيد. در واقع همه چيز درست جلو رفت و رداي قهرماني دوخته شد تا بدون هيچ غافلگيري پرسپوليس با کمترين تنش و حاشيه سازي قهرمان ليگ برتر شود آن هم در هفته ۲۷ يعني سه هفته پيش از پايان ليگ برتر.

مشکلات مشکل ساز
پرسپوليس در اين راه البته بدون مشکل نبود و اشتباهاتي هم داشت، درگيري هاي زياد با کارلوس کي روش سرمربي تيم ملي يا گرفتن دو بازيکن اوکرايني که عملا به درد اين تيم نخوردند شايد عواملي بود که به پرسپوليس ضربه زد و البته مسير صعود از ليگ قهرمانان را سخت تر کرد. بازگرداندن طارمي و رامين رضاييان تحت فشار هواداران هم در نوع خود اشکالاتي به وجود آورد که منجر به بر هم خوردن تمرکز اين تيم در امارات شد و رضاييان را از اين تيم دور کرد.

سال آينده
براي سال آينده هم پرسپوليس شرايط خوبي دارد. کافي است بدانيد که در اين تيم کاميابي نيا و سروش رفيعي تنها بازيکناني هستند که از هسته مرکزي اين تيم هنوز قراردادشان را تمديد نکرده اند که مقايسه اين موضوع با استقلال و تراکتور سازي که اولي ۱۱ بازيکن بدون قرارداد دارد و تراکتور سازي هم با پنجره بسته تابستاني مواجه است نشان مي دهد اين تيم براي سال بعد هم مي تواند مدعي و مدافع عنوان قهرماني خود باشد. بايد ديد شرايط چگونه جلو مي رود.

 

منبع: مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس